24 Mart 2009 Salı

[Dostluk Girdabi] - gününüz hoş, ömrünüz şen olsun..


Bu sabah bir anahtar olun ve hayatınızdaki kilitleri açın.
Bir dostunuzun elinden tutun.
Bir deniz yıldızının hayatını kurtarın.
"gününüz aydın olsun."




merhaba sessiz sesime soluk olanlar,
merhaba canlar,
merhaba "canım" diyerek eşine, dostuna sevgiyle sarılanlar..
yepyeni bir gün yaşanmaya başladı bile nerdeyse öğlen oldu değil mi?:)
ve tabiki ben ancak fırsat bulup sizlere yazabiliyorum.
ne yapalım hiç yazmamamdan iyidir herhalde:))
dilerim hepiniz herşeye ama herşeye rağmen iyisinizdir.
iyi değilseniz bile yüce allahımdan hepinizin iyi olmanızı istiyorum;)
gününüz hoş, ömrünüz şen olsun..
sevgimle kalın, sağklıkla nefes alın!
nurdan özcan / 24.03.2009



BEYNİNİ YÖNET
Başına istenmeyen bir hadise geldiğinde kendine doğru soruları, doğru şekilde sor.

Beyin, düşünme faaliyetini gerçekleştirirken iki işlem yapar; soru sorar, cevabını arar ve bulur. Sorulan soru düşünce akışının yönünü ve
düşüncenin kalitesini belirler. İflas etmiş bir kişi:
"Allah'ım neden ben? Bu cezayı hak etmek için ne kötülük yaptım?" diye sitemli, negatif bir soru sorarsa beyninin bulacağı cevap,
üzüntüsünü daha da artıracaktır. Oysa aynı kişi kendine: "Tekrar sıfırdan başlayarak daha önce başardıklarımdan daha fazlasını başarmak kaç
yılımı alır?", "Tüm bunlardan ne öğrenebilirim? ", "Bir daha böyle bir durumla karşılaşmamak için nelere dikkat etmeliyim?" diye pozitif,
geliştirici sorular sorarsa, aldığı cevaplar da kendisini geliştirici, motive edici olacaktır.
Beyin, ilk önce hedefi üzerine odaklanır. Hedefi amaçlar ve ilk girişiminde bulunur,ilk noktada durur; merkezin dışında, hedeften uzakta.
Bu durum alışılmış bir biçimde "yanılgı", "hata" ya da "başarısızlık" olarak değerlendirilecektir. Aslında, beyin hedefine doğru ilerleme
kaydetmiştir. Çünkü şu anda başlangıç aşamasında sahip olduğu verilerin yanı sıra yeni bilgilere de sahiptir. İkinci, üçüncü, dördüncü
girişimlerde de benzer hata ve başarısızlıklar görülür. Beyin bunları hata yerine öğrenime eklenen veriler olarak görür; bunlar,
öğrenme sürecinin bütünleyici parçalarıdır. Dövüş sporcuları, bunu "kaybederken yapılan yatırım" olarak adlandırırlar.
Bu yatırımlar, öğrenmemizin hızlanmasını sağlar.




EKONOMİK AMPULLER ÖLÜMCÜL TEHLİKELİ;
Enerji Ampulü Patladığında…
1)Derhal odadaki herkesin, kırıklara basmadan terk etmesini sağlayın. 15 dak boyunca odaya girmeyin ve bir cam açarak odayı havalandırın.
2)Kırıkları ve yerlere saçılan cıva partiküllerini temizlemek için elektrik süpürgesi kullanmayınız. Saçılan cıva partikülleri elektrik süpürgesi sayesinde ortama yayılarak evde zehirli bir durum yaratabilir..
3)Plastik eldiven takın ve yerdeki cam kırıklarını bir faraşın içine süpürün ve cıva partiküllerini i se paspaslayın.
4)Faraşta topladığınız parçaları bir plastik torbanın içine atın ve ağzını iyice kapatın.
5)Plastik torbayı evdeki normal çöp kovasına atmayın.
6)Onun yerine pil atık kutusuna veya belediyelerce atıkların güvenle imha edildiği yere götürün.
7)Kırık ampulden çıkan tozu solumamaya çalışın.
8)Eğer ampul kırılırken, giysi ya da yatakla temas ettiyse ve cıva bulaştıysa, sakın yıkamayın - makinaya da cıva bulaşır. Bu giysi ve yatak malzemelerini atın.




Birgün üç arkadaş birbirlerine ne kadar inatçı olduklarını ispatlamaya çalışıyorlar
ve herkes en çok inat ettiği anısını anlatıyormuş.
Birinci inatçı anlatmaya başlamış:
"Bir gün evi telefonla aradım, hanım alo demedi, ben de cevap vermedim, telefon sabaha kadar açık kaldı"demiş.
İkinci inatçı "O da bir şey mi? "Ben bir gün eve geldim, kapıyı çaldım, hanım kimsin demedi,

ben de kim olduğunu söylemedim, sabaha kadar kapının önünde yattım"
Üçüncü inatçı " O da bir şey mi"demiş? Biz evlendiğimizde karım bana  dokunmadı diye bende ona
dokunmadım ve hala daha da dokunmuyorum" demiş.
 İki  inatçı birden;"Olurmu yahu" demiş,
"Sizin iki tane çocuğunuz var" demişler.
İnatçı;  "İnat ettim onları da sormadım" ...




Senin Yokluğunda Sana Yazılan

O kahrolası
gece var ya

çökünce
odamın canıma

vurunca
karanlığı ta gözlerime

tükenmez zaman

iki satır
seni okusam

dinlesem
bir türkü

sen
name olursun

ben de
birkaç satır dize

akar
giderim yoksunlukta

lal olur
dilim kendince

için için
söylenir sessizce

şimdi
yüreğim üşüyor

sen
yoksun

ya yanımda…


Gökyüzündeki tüm yıldızlar şahittir bana...

Güzide Öncel

__._,_.___
* Tiyatro, Gezi, Gurme ve Fotograf forumlarini ziyaret ettiniz mi?
http://forum.dostlukgirdabi.com/
* Sevdiklerinize ve dostlariniza eKart gönderin
http://ekart.dostlukgirdabi.com/
* ePosta adresiniz bounce (geri dönme) durumuna dustugunuzde ne yapabilirsiniz? Bakiniz http://www.dostlukgirdabi.com/content/view/11/25/

KURALLARIMIZ
1 - Gunde en fazla 3-4 eposta gönderiniz.
2 - Göndereceginiz eposta boyutunun 500 Kb'i gecmemesine özen gösteriniz..   
3 - Virus, truva icerebilen exe vs. uzantili dosya iceren, ahlak kurallarina uymayan ve reklam amacli gönderiler yayinlanmayacaktir.
4 - Gönderdiginiz epostalarinizda "<<< >>>>" gibi isaretlerin olmamasina özen gösteriniz, veya okunmasini daha rahat hale getiriniz.
5 - G�nderilen iletilerle ilgili sorumluluk gönderene aittir. Elestirilerinizi lutfen gönderene yapiniz.
6 - ePostaniz yayinlanmamissa mutlaka daha önce yayinlanmistir ya da grup duzenine uygun degildir.

Tesekkurler,
Dostluk Girdabi
http://www.DostlukGirdabi.com
Recent Activity
Visit Your Group
Yahoo! Groups

Dog Lovers Group

Connect and share with

dog owners like you

Yahoo! Groups

Auto Enthusiast Zone

Passionate about cars?

Check out the Auto Enthusiast Zone.

Weight Loss Group

on Yahoo! Groups

Get support and

make friends online.

.

__,_._,___

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder