22 Mayıs 2009 Cuma

[Dostluk Girdabi] - Gönül Dostları'na selam olsun...!




Değerli Dostlar,

Her ne kadar canım yurdumun çoğu yerinde hava kapalı olsa da ben gününüzün aydınlık,

gönüllerinizn ferah olması dileğiyle merhaba demek sitiyorum size bugün:)

Güne olumlu düşüncelere sahip ve paylaşmayı seven yapıdaki insanlarla başlayınca daha da keyif alıyorum.

Tıpkı bugün olduğu gibi..

Öylesine yüreği güzel insanlar var ki çevremde (-lakin sayıca çok azlar :( ) onları tanımaktan hoşnutum.

Ve anlıyorum ki bir kez daha birinin gününe tat katmak da, zehir etmek de beynimizden geçen düşüncelerin dilimizin ucuna yansımasıyla alakalı.

Bu sebeple demiş ya halk müziği üstadı Neşet Ertaş "tatlı dile, güler yüze doyulur mu" diye..

Cidden doyum olmuyor..!

Rabbim hepimizin çevresinden kalbi güzel, gönlü pamuk insanları eksik etmesin.

Kararmış yürekleri, çirkinleşmiş düşünceleri, art niyetli tüm bedenleri bizlerden uzak eylesin.

Cuma'nız hayırlara vesile, dualarınız hem kendinize, hem tüm yaradılmışlara yoldaş olsun.

Sevgimle kalın, sağlıkla nefes alın!

Nurdan Özcan / 22.05.2009



&



Adamın biri bir gece bir rüya görmüş:
Upuzun bir kumsal boyunca yanında Tanrı ile yürüyormuş.
Onlar yürürken tam karşılarındaki gökyüzünden de bir film şeridi gibi adamın hayatından sahneler geçiyormuş.

Kumsal, adamın hayat yolu imiş sanki...

Adam kumda iki çift ayak izi kaldığında dikkat etmiş...

Bir çifti kendisinin bir çifti Tanrı'nın. Hayatının son sahnesi de gökyüzünden geçtikten sonra adam,
kumdaki ayak izlerine boydan boya bir daha bakmış ve birden bir şey dikkatini çekmiş.

Hayat yolunun pek çok bölümünde kumda sadece bir çift ayak izi görülüyormuş

ve adam dehşet içinde fark etmiş ki, ayak izleri, hayatının en kötü, en acı anlarında teke iniyor.
Bu keşfi onu fena halde rahatsız etmiş ve Tanrı'ya sormaya karar vermiş.

Tanrım! Eğer sana inanırsam senin yolundan gidersem her zaman yanımda olacağını, her zaman yanı başımda yürüyeceğini söylemiştin...

Oysa, hayat yoluma bakıyorum. En zorlu, en kötü, en acılı anlarımda sadece bir çift ayak izi görüyorum kumda...

Anlayamıyorum tanrım, anlayamıyorum... Hayatın kolay günlerinde yanımda yürüyorsun da sana en muhtaç olduğum anlarda beni niye terk ediyorsun?

Tanrı gülümseyerek cevap vermiş: Sevgili, çok sevgili evladım... Ben seni çok sevdim ve hiç terk etmedim.

Hayat yolundaki o zorlu sınav günlerinde yani en acılı, en kötü anlarında kumda hep bir çift ayak izi gördün. Dikkat et! Ayak izleri teke indiğinde derinleşiyor.

Çünkü; o sıralarda ben, seni kucağımda taşıyordum...

Mary Stevenson

&



Bakın Mevlana ne diyor!

Ey burnu kanasa hemen kadere küsüp yüzünü ekşiten, gülden hiç ders almıyor musun?

Bütün yapraklarını tek tek yolsan gül yinede gülmekten vazgeçmez.

Hale razı oluş, şükürdür.

Gül'de daima şükür makamındadır.

Hem bilmez misin ki, başına gelen sıkıntılar aslında daha büyük sıkıntıya set olurda, başındaki belayı def ederler.

O halde yüzümüz gülsün yahu!



&



Temizlik yaptım bugün…
Hem de tüm benliğimde.
Bütün kaslarımı, sinirlerimi, kemiklerimi hatta kanımı bile temizledim.
En küçük yerlerine, kıvrımlarına girmiş, sinmiş tüm pislikleri attım.
Kırgınlıklarımı dışarı çıkardım ilk önce. Görmenizi isterdim.
Nasıl da çok yer kaplıyorlarmış, inanmazsınız.
Bağışlamayı yerleştirdim yerine özenle.
Titizlikle her birinin üstüne ektim tohumlarını
Her yere, görebildiğim, göremediğim her yere serptim.
Atarken kırgınlıklarımı, bakmadım neydi onlar diye.
Geçmişimden de bir parça kalsın istemiyordum.
Gelecek geçmişten çok daha fazla yaşanası.
Bakmadım, merak da etmedim
Bağışlamayı ekerken tekrar kırılmaktan korkuyordum belki.
Kıskançlığımı çıkardım. Meğer ben ne az kıskançmışım. Çok kolay oldu.
Sevindim. Sanki kaybetmiş bir eşyamı bulmuş gibi oldum.
Çok şükür ki kin ve nefret yoktu yüreğimde.
Nasıl temizlerdim hiç bilmiyorum.
Sıra korkularıma gelmişti.
Çıkarmaya bile korktum önce
Ne de çok alışmışım onlarla yaşamaya.
Bunca acı e endişeye nasıl alışılır,
İçten içe bir sevgi nasıl duyulur anlayamadım.
Yerini, toprağını sevmiş mor bir menekşeydiler.
E… nede olsa iyi bakmıştım onlara.
Her gün yeni yeni kokular ekleyip, endişelerimle sulamıştım.
Mutluluklarımı, ümitlerimi ne de çok ihmal ettiğimi anladım o an.
Bu ilgiyi onlara verseydim, her gün onları düşünüp birer umut daha ekseydim ; almadan verip, beklemeden sevseydim.
Her şeyden önce içimdeki gücün ve sevginin daha fazla farkında olsaydım, böyle bahar temizliklerine ihtiyacım kalmazdı.
Çok zorlandım korkularımla.
Birbirlerinin içine halkalar misali girmişlerdi.
Kenetlenmişlerdi adeta.
Ama onları da sevgiyle çıkardım.
Bir bebek şefkatiyle, öperek, severek, okşayarak.
Ve onları yaşamaktan, hem de bir zamanlar bir kabus gibi yaşamaktan, pişmanlık duymadan çıkardım.
Temizlik yaptım bugün
Bahar temizliği. Neşe ektim, hoşgörü, güven, sevgi ektim.
Almadan vermeyi, sevileden de sevmeyi, paylaşmayı ektim.
Sağlık ektim, bol sıhhat.
Korkusuzlukları ektim alabildiğine…
Saatlerce ektim korkusuzluğu
Doğallık ektim
Bağışlama ektim
Aşk ektim her hücreme
Coşku, heyecan, sessizlik ektim..
Görülmeye sevilmeye değer her ne varsa kucak açtım benliğimde onlara.


(bu güzel yazının kaynağı bilinmiyor maalesef..bilen birileri varsa paylaşmasını rica ediyorum...nurdan)

__._,_.___
* Tiyatro, Gezi, Gurme ve Fotograf forumlarini ziyaret ettiniz mi?
http://forum.dostlukgirdabi.com/
* Sevdiklerinize ve dostlariniza eKart gönderin
http://ekart.dostlukgirdabi.com/
* ePosta adresiniz bounce (geri dönme) durumuna dustugunuzde ne yapabilirsiniz? Bakiniz http://www.dostlukgirdabi.com/content/view/11/25/

KURALLARIMIZ
1 - Gunde en fazla 3-4 eposta gönderiniz.
2 - Göndereceginiz eposta boyutunun 500 Kb'i gecmemesine özen gösteriniz..   
3 - Virus, truva icerebilen exe vs. uzantili dosya iceren, ahlak kurallarina uymayan ve reklam amacli gönderiler yayinlanmayacaktir.
4 - Gönderdiginiz epostalarinizda "<<< >>>>" gibi isaretlerin olmamasina özen gösteriniz, veya okunmasini daha rahat hale getiriniz.
5 - G�nderilen iletilerle ilgili sorumluluk gönderene aittir. Elestirilerinizi lutfen gönderene yapiniz.
6 - ePostaniz yayinlanmamissa mutlaka daha önce yayinlanmistir ya da grup duzenine uygun degildir.

Tesekkurler,
Dostluk Girdabi
http://www.DostlukGirdabi.com
Recent Activity
Visit Your Group
Give Back

Yahoo! for Good

Get inspired

by a good cause.

Y! Toolbar

Get it Free!

easy 1-click access

to your groups.

Yahoo! Groups

Start a group

in 3 easy steps.

Connect with others.

.

__,_._,___

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder