17 Kasım 2009 Salı

[Dostluk Girdabi] - Ada sahillerinde bekliyorum...

 

“Ada sahillerinde bekliyorum”

 
Sultan Abdülhamit’in kızı Şadiye sultan’ın anlatımıyla:
 
“Babam Abdülhamit, dört kez saray katipliğinden Sadrazamlığa, Sadrazamlıktan Saray Baş katipliğine gidip gelmiş yaman Osmanlı Devlet adamı olan Sait Paşa’yı sevmezdi ama onsuz da yapamazdı. Çünkü Sait Paşa boyca küçük ama akılca büyüktü. Babam kendisine pek yüz vermezdi.
 
İşte bu Sait Paşa bir gün huzura çıkıp “Oğlum Ali  Namık iki dil bilen yaşıtları gençlerden farklı eğitim almış bir genç Kerimeniz Şadiye Sultana gönlünü  kaptırmış “Onsuz yaşayamam “ diye diretiyor.
 
Akşam babam benim ağzımı aradı. Sait paşa’nın Ali Namık gönlünü sana kaptırmış seninle evlenmek istiyormuş ne düşünüyorsun. “siz bilirsiniz” dedim “siz bilirsiniz ne demek Osmanlı Sultanları evlenecekleri kimseleri seçer, seçilmezler ama senin kararın önemli benim için” dedi.
 
“siz uygun görürseniz ben itiraz etmem” dedim.
 
 Böyle başladı her şey Sait Paşa memnun, Ali Namık havalarda uçuyor nişanlandık ama evlenmede o kadar acele ediyor ki kendisinden sıkılmaya başladım, sevilmenin bu kadar ıcığı da afet. Ali Namık bey  yavaş  yavaş kendisinden uzaklaşmakta olduğumu fark etti. Daha da üzerime düşmeye başladı. Derken bir şarkı çıktı ortaya
      
“Ada sahillerinde bekliyorum                   Sana ben sahip olmak istiyorum
 Her zaman yollarını gözlüyorum             Benim olsan bütün bütün diyorum
 Seni senden güzelim istiyorum              Lems-î ezvak ile solar hüs’nün
 Beni şad et Şadiye başın için                Bana yalnız nazarların gülsün
 Her zaman sen yalancı ben kani            Nerede ıtrınla süslü leylaklar
 Her zaman orta yerde bir mâni               Sararıp solmak üzere yapraklar             
 Her zaman sen uzakta ben müştâk        Bana mesken olunca topraklar
 Her telâki de bir hayâl-i firak                  Beni yâd et o güzel başın için”
 
         
 Bu şarkının güfte ve bestesinin, nişanlım Ali Namık bey’in olduğu bomba gibi patladı. Babam küplere binmişti. Ali Namık bey’le konuşmaktan yasaklandım.  
 
 Şadiye Sultan’ın ifadesi böyle ama araştırmalarımda, Etem Ruhi Üngör’ün  Türk Mûsikisi Güfteler Antolojisi ktabında !
 
Bu güfte aslında, Hicaz makamında bir Arap şarkısı olan “Eddek el meyyasü” isimli şarkıya giydirilerek adapte edilmiştir.
Ayten YAVAŞÇA

__._,_.___
* Tiyatro, Gezi, Gurme ve Fotograf forumlarini ziyaret ettiniz mi?
http://forum.dostlukgirdabi.com/
* Sevdiklerinize ve dostlariniza eKart gönderin
http://ekart.dostlukgirdabi.com/
* ePosta adresiniz bounce (geri dönme) durumuna dustugunuzde ne yapabilirsiniz? Bakiniz http://www.dostlukgirdabi.com/content/view/11/25/

KURALLARIMIZ
1 - Gunde en fazla 3-4 eposta gönderiniz.
2 - Göndereceginiz eposta boyutunun 500 Kb'i gecmemesine özen gösteriniz..   
3 - Virus, truva icerebilen exe vs. uzantili dosya iceren, ahlak kurallarina uymayan ve reklam amacli gönderiler yayinlanmayacaktir.
4 - Gönderdiginiz epostalarinizda "<<< >>>>" gibi isaretlerin olmamasina özen gösteriniz, veya okunmasini daha rahat hale getiriniz.
5 - G�nderilen iletilerle ilgili sorumluluk gönderene aittir. Elestirilerinizi lutfen gönderene yapiniz.
6 - ePostaniz yayinlanmamissa mutlaka daha önce yayinlanmistir ya da grup duzenine uygun degildir.

Tesekkurler,
Dostluk Girdabi
http://www.DostlukGirdabi.com
.

__,_._,___

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder