7 Temmuz 2009 Salı

[Dostluk Girdabi] - Yeşil Sabun Kokusu



Yeşil Sabun Kokusu

 

 

" Anılar düştü içime... "



Bir nefeslik koku bana bir çok şeyi hatırlatır diyenlerdenseniz yazacaklarım size de hitab edecektir.Hepinizin kısa dönem bile olsa küçük yaşlarınızda, hani şu şampuanın çarşaf çarşaf ekranları kaplamadığı yıllarda kullanmışlığınız olan yeşil sabun vardır mutlak.Hani şu tek markanın yıllarca hükmünü sürdürdüğü yeşil sabunlar..Atalarımızın kilinin yerini alan sabunlar da diyebiliriz onlar için.Sonra bunların beyazı, mavisi, pembesi, lavantalısı, gül kokulusu falan da çıktı ama konum o olmadığ için çeşitlendirmeyi kısa keseceğim.

Nerden aklına esti bu kızcağızın geçmişin yeşil sabunları diyenleriniz bile vardır şu an içinizde.Durun acele etmeyin öğrenmenize de sıra gelecek.

Günümüzün sıkıntılarından biri de bilirsiniz ki saç dökülmesidir.Saç dökülmesi miras misali büyüklerimizden bizlere kaldığı gibi(kalıtsal olduğu gibi), yaşamın ağır koşulları(yani stres) kadar  çeşitli kimyasal kullanımlarıyla da alakalı olarak gerçekleşebiliyor.Tabiki bunu kan değerlerinde gözlenen farklılıklar, beslenme, saça gereken özeni ve temizliği gösterememe yada yıpratma gibi sebepleri de ekleyebiliriz.Uzman misali konuştuğuma bakmayın asla öyle bir iddiam yok ama başınıza gelince sebeplerini araştırıyor buluyorsunuz kendinizi.Hatta bir doktor yardımı bile alıyorsunuz bu konuda.Sonra bir bakmışsınız ki siz saçınıza neler neler yapmışsınız.Bunlardan bir tanesi de eskilerin güzelim sabunlarını bırakıp şampuan kullanmaya başlamışsınız.

İşte ben bu kullanım olayını nerdeyse bir yılı aşkın süredir eski sisteme döndürdüm desem yeri.Bunun için sırf saçımı beslesin, dökülmelerim azalsın diye zeytinyağı özlülerini sıkça tercih ettim sabunların.Ama sonra dedim ki ben en iyisi çocukluk yıllarıma döneyim ve gideyim canım benim Kafaoğlu yeşil sabunundan alayım.Öyle de yaptım.Meğer o sabunu almak bana neleri hatırlatacakmış da haberim yokmuş...

Aldığım sabunu kullanmak gün geceye nasip oldu ve o anda duyduğum koku beni çocukluk yıllarıma götürdü bir anda.O vakitlerde banyodan sonra kendin gibi tüm evin sabun kokması ne hoş şeydi şimdiki parfümlerin aksine.Birden onları hatırlarken Dedeciğim'in  sesi kulaklarıma geldi."Aman da benim kızım tertemiz olmuş.Gelsin ben bir onu koklıyayım" deyişi çınladı beynimde ve hatırladım ki küçükken banyo yaptıktan sonra Dedemler bizdelerse önce Dedem'e saçlarımı koklatır, sonra burnumdan öptürür ondan sonra Anneannem koklardı saçlarımı.Bu sıra hiç değişmezdi.Sanki bir vazifeymişcesine büyük bir şevkle de yapardım.Çocukluk işte ya da sevildğini bilme duygusu..Ne mutlu olurdum onlar "ne güzel kokuyorsun" dediklerinde.Onlara daha çok sokulur, daha çok öperdim.Hoş halâ onları sarmalayışımdan, öpüşümden ödün vermedim ama dün gece farkettim ki onlara saçlarımı koklatmayalı yıllar yıllar olmuş...

Ben büyümüşüm kocaman bir kız olmuşum küçüklüğümün aksine ve onlar yaşlanmışlar biri dede, diğeri nine olmuş...

Yılların devirdaiminin sonunda dün gece içimi ne acıttı biliyor musunuz?!Ben söylemezsem nerden bilecesiniz ki..?

Benim artık ne saçımı koklayacak, ne de burnumu öpecek bir Dedem var...:(((

Ama bildiğim tek şey manevide olsa tam yirmialtı gün önce burnuma konan sevgi dolu öpücük iyiki ordasın dercesine beni mutlu etmekte, öte yandan canım yanarcasına da burnum kadar yüreğimi sızlatmakta...:(((

Özlemim buram buram tütmekte...

Bir kez daha anladım ki dün gece, yaşayan birine duyulan özlem 'hiçmiş' meğer!

Dedem'i, kelimelere sığdıramayacak ve tarifi mümkün olmayacak kadar bir özlem duygusuyla anıyorum.

Bana, O'nun torunu olma şansını sunan Yaradanım'a şükürlerim sonsuz!

Mekanın cennet olsun, senin adına okunan her dua ile kabrin huzurla dolsun (Dedeciğim)...

Seni çok seviyorum, yeşil sabun kokan saçlarımı koklayan DEDEM..
Seni çok seviyorum, her görüşmemizde burnumu öpmeden bırakmayan NUR YÜZLÜM..
Seni çok seviyorum, CANIM BENİM...!




Nurdan Özcan
07.07.2009

__._,_.___
* Tiyatro, Gezi, Gurme ve Fotograf forumlarini ziyaret ettiniz mi?
http://forum.dostlukgirdabi.com/
* Sevdiklerinize ve dostlariniza eKart gönderin
http://ekart.dostlukgirdabi.com/
* ePosta adresiniz bounce (geri dönme) durumuna dustugunuzde ne yapabilirsiniz? Bakiniz http://www.dostlukgirdabi.com/content/view/11/25/

KURALLARIMIZ
1 - Gunde en fazla 3-4 eposta gönderiniz.
2 - Göndereceginiz eposta boyutunun 500 Kb'i gecmemesine özen gösteriniz..   
3 - Virus, truva icerebilen exe vs. uzantili dosya iceren, ahlak kurallarina uymayan ve reklam amacli gönderiler yayinlanmayacaktir.
4 - Gönderdiginiz epostalarinizda "<<< >>>>" gibi isaretlerin olmamasina özen gösteriniz, veya okunmasini daha rahat hale getiriniz.
5 - G�nderilen iletilerle ilgili sorumluluk gönderene aittir. Elestirilerinizi lutfen gönderene yapiniz.
6 - ePostaniz yayinlanmamissa mutlaka daha önce yayinlanmistir ya da grup duzenine uygun degildir.

Tesekkurler,
Dostluk Girdabi
http://www.DostlukGirdabi.com
Recent Activity
Visit Your Group
Give Back

Yahoo! for Good

Get inspired

by a good cause.

Y! Toolbar

Get it Free!

easy 1-click access

to your groups.

Yahoo! Groups

Start a group

in 3 easy steps.

Connect with others.

.

__,_._,___

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder