Sert bir eleştiri geldiğinde yaptığımız ilk şey elimizde olmadan itiraz etmek ve kendimizi savunmaktır. Maalesef, savunmamızda ne derece doğru olursak olalım, karşımızdaki insana savunmasızlık gibi görünecektir. Sonuç olarak bu durum, size yardımcı olacak bir geribildirimi almayı kabul etmiyormuşsunuz ve kendinizi her türlü eleştiriye kapatıyormuşsunuz gibi görünecektir. Ancak hepimizin en ufak eleştiriye ihtiyacı vardır.
İşte size geribildirim alma sanatının 4 önemli öğesi:
Dinle: Bir eleştiriyle başa çıkabilmenin tek yolu ne olduğunu bilmektir. Eğer size gelen eleştirilere karşı sabırsızsanız asla tam olarak ne mesaj verildiğini anlamayacaksınız. Kendinizi karşınızdaki insanı dinlemeye zorlayın, böylece eleştirinin ne derece dikkate değer olduğuna karar verebilirsiniz.
En iyi savunmalardan biri iyi yönetilmiş bir saldırıdır. Karşınızdakini konuşturmak için şöyle sorular sorun: "Sana bunu söyleten nedir? Bana bir örnek verebilir misin bahsettiğin konu hakkında? Neden böyle düşünüyorsun? Bu senin için neden problem oluşturuyor?" gibi... Eğer karşınızdaki kişinin eleştirisi bir mantık temeline dayanmıyorsa, saldırınız karşısında kötü eleştiri eriyip gidecektir. Verilen örnekler gerçekten bir problemin olduğunu gösteriyorsa o zaman en azından ne olduğunu biliyorsunuz demektir.
Empati göster: Geribildirim veren kişi sizden herhangi bir savunma olmadan örneklerini sıralamaya başladığında, stresi de azalacaktır. Onun durumu ve bakış açısıyla olaya yaklaştığınızda hızla sakinleşecektir. Söylediklerine katılmasanız da mutlaka empati gösterecek bir şeyler bulabilirsiniz. "Bu durum senin için çok sıkıntı verici olmalı" gibi... Duyulduğunu ve anlaşıldığını hissettiği taktirde daha makul düşünecek ve konuşacaktır.
Özür dile: Bu basit adım birçok problemi çözebilir. Eğer siz ya da şirketiniz birini kıracak bir şey yaptıysa, medeni bir davranış gereği özür dilemeniz, gelecekteki ilişkilerinize bir yatırım olacaktır. "Başınıza gelen şey için özür dilerim, bu şekilde düşünmenize üzüldüm" gibi cümleler sizi çözüm üzerinde çalışmaya yakınlaştıracaktır. Sonuçta hepimizin istediği de çözüm değil midir?
Bir şeyler yap: Karşınızdakinin söylemek istediği her şeyi dinledikten sonra ona şunu sorun: "Daha farklı yapabilmem için herhangi bir tavsiyeniz var mı?" Bu altın soru karşınızdakini yapıcı bir moda sokacaktır. Eğer karşınızdaki kişinin konuyla ilgili sizin kadar bilgisi yoksa, yine soru sorarak onu yönlendirmeye çalışın.
Kısaca yapmanız gereken şey, geribildirimi dinlemek, yaratılan sıkıntıyla ilgili empati göstermek, sizden bekleneni yapamadığınız için özür dilemek ve durumun daha farklı olması için bir şeyler yapmak.
Yazan: Berna ÇETİN
Herkesin bir sorusu vardır. Sormak istediklerinizi, keskinlergenpa@gmail.com ‘a yazabilirsiniz.
2010 HASADINDAN SIKTIĞIMIZ TAŞ SİSTEM SIZMA ZEYTİNYAĞLARI HAZIRDIR.
Saygılarımızla
Haldun Keskin
Sağlıklı Yaşam Danışmanı
TURKIYE'NIN TAS SISTEM SIZZZMA ZEYTINYAGI SITESI
KREDİ KARTI / BANKA HAVALESİ / KAPIDA ÖDEME / POSTA ÇEKİ / KARGO ÜCRETİ YOK
0532 265 89 00 & 0236 412 61 62
"... Zeytinyağı doğallıktır, sağlıktır, lezzettir... Binlerce yıllık bir kültürdür... Hayattır... Sıkılan ilk danedir, süzülen ilk damladır, bandırılan ilk ekmektir... Alınteridir... Sevinçtir... Mutluluktur... Zeytinyaği yaşama biçimidir... Sadakattır... Tutkudur... Berekettir... Ciddiyettir... Zeytinyaği bizim için bir gelenektir..."
Arkadaş Listenizi lutfen kontrol edin. Sağlıklı Yaşamanız için Haldun Keskin 'i FACEBOOK DA ARKADAŞ OLARAK EKLEYİNİZ.
http://forum.dostlukgirdabi.com/
* Sevdiklerinize ve dostlariniza eKart gönderin
http://ekart.dostlukgirdabi.com/
* ePosta adresiniz bounce (geri dönme) durumuna dustugunuzde ne yapabilirsiniz? Bakiniz http://www.dostlukgirdabi.com/content/view/11/25/
KURALLARIMIZ
1 - Gunde en fazla 3-4 eposta gönderiniz.
2 - Göndereceginiz eposta boyutunun 500 Kb'i gecmemesine özen gösteriniz..
3 - Virus, truva icerebilen exe vs. uzantili dosya iceren, ahlak kurallarina uymayan ve reklam amacli gönderiler yayinlanmayacaktir.
4 - Gönderdiginiz epostalarinizda "<<< >>>>" gibi isaretlerin olmamasina özen gösteriniz, veya okunmasini daha rahat hale getiriniz.
5 - G�nderilen iletilerle ilgili sorumluluk gönderene aittir. Elestirilerinizi lutfen gönderene yapiniz.
6 - ePostaniz yayinlanmamissa mutlaka daha önce yayinlanmistir ya da grup duzenine uygun degildir.
Tesekkurler,
Dostluk Girdabi
http://www.DostlukGirdabi.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder